Młodzież miała okazję zapoznać się z nowoczesnymi technologiami wykorzystywanymi w produkcji samochodów oraz zdobyć praktyczną wiedzę o branży motoryzacyjnej. Było to możliwe podczas zwiedzania hali produkcyjnej poznańskiej fabryki.
W fabryce w Poznaniu produkowane są pojazdy marki Volkswagen - znany na całym świecie model Caddy oraz w kooperacji bliźniaczy model Forda. Uczniowie zostali przywitani przez przedstawiciela zakładu, który przedstawił krótko historię fabryki, opowiedział o głównych etapach produkcji samochodów, w tym o projektowaniu, montażu, lakierowaniu oraz kontrolach jakości. Pracownicy zakładu wprowadzili młodzież w tajniki montażu podzespołów. Uczniowie z zainteresowaniem obserwowali procesy automatyzacji, w tym zaawansowane roboty przemysłowe, które wykonują część zadań montażowych. Szczególne wrażenie wywarły nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz wysoki poziom automatyzacji, który zapewnia wysoką jakość produkowanych pojazdów. Dzięki tej wycieczce uczniowie zyskali lepsze wyobrażenie o realiach pracy w przemyśle samochodowym oraz o wyzwaniach i wymaganiach związanych z pracą w takiej fabryce.
Zbigniew Kołaczkowski
Kończą się wakacje. Podsumujmy zatem co do tej pory zadziało się w projekcie.
Od pierwszej wizyty dyrekcji i nauczycieli radomszczańskiego „Elektryka” w Elektronikschule Tettnang minęło 25 lat. Obie szkoły dokładają wszelkich starań, aby co rok zorganizować spotkanie swoich uczniów. I udaje się. Przez 25 lat kilkuset uczniów ZSE-E i EST wzięło udział w wymianach i projektach edukacyjnych o różnorodnej tematyce.
Budowali już wspólnie latawce i lampiony, skonstruowali piec na energię słoneczną, analizowali możliwe rozwiązania ekologiczne, gotowali, zorganizowali laboratorium elektroniki, przygotowali pokazy laserowe, programowali roboty. Najważniejsze jest jedno - wspólne działanie jako optymalny sposób aby się poznać.
Tak było i tym razem. Właśnie zakończył się kolejny polsko-niemiecki projekt. Uczniowie nagrywali clipy muzyczne - pisali teksty, kręcili materiał filmowy, śpiewali i montowali.
W szkolnym studiu nagraniowym powstały nie tylko nowe wersje polskich, niemieckich i angielskich wykonawców, ale również od początku do końca własna twórczość. Wszystko przy użyciu fachowego sprzętu, dedykowanego oprogramowania i sztucznej inteligencji. Podczas podsumowania projektu można było obejrzeć i usłyszeć niebanalne wersje utworów po niemiecku, polsku, francusku i ukraińsku.
Nie zabrakło wycieczek, wspólnego zwiedzania Warszawy, Krakowa, wielu aktywności integrujących obie grupy i oczywiście tortu!
Projekt uzyskał finansowe wsparcie Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
W dniu 25 kwietnia odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego dla uczniów klas maturalnych. Była to wyjątkowa chwila, pełna wzruszeń, podziękowań i wspomnień. Uczniowie po raz ostatni spotkali się w szkolnych murach jako społeczność szkolna. Dyrekcja, wychowawcy oraz nauczyciele podsumowali wspólnie spędzone lata, życząc maturzystom powodzenia na egzaminach oraz sukcesów w dalszym życiu.
Paulina Karasek i Karol Bogacz z Zespołu Szkół Elektryczno – Elektronicznych w Radomsku to laureaci XXVIII edycji Wojewódzkiego Przeglądu Twórczości Artystycznej Uczniów Szkół Zawodowych. Karol Bogacz dodatkowo otrzymał nagrodę specjalną „Leonarda da Vinci” dla wszechstronnie uzdolnionych uczniów.
W muzyczną podróż po meandrach życia i twórczości Juliana Tuwima dali się porwać uczniowie Elektryka podczas spektaklu "Tuwim dla dorosłych" w warszawskim Teatrze Muzycznym Roma. Choć uczniowie za poezją nie przepadają, ta forma "podania" zdecydowania przypadła im do gustu, zwłaszcza "Wiersz, w którym autor grzecznie, ale stanowczo uprasza liczne zastępy bliźnich, aby go w d...pocałowali".
Poznali Tuwima frywolnego, lirycznego, poważnego, skandalistę, ale przede wszystkim wirtuoza słowa.
Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa, dostępnego dla mieszkańców Powiatu Radomszczańskiego, o której mowa w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
w roku szkolnym 2023/2024