Nazwa projektu: „Energia do transformacji – podnoszenie kompetencji zawodowych uczniów i uczennic Zespołu Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku”
Program: Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
Priorytet: FELD.09. - Fundusze Europejskie dla łódzkiego w transformacji
Działanie: FELD.09.02 – Społeczeństwo w transformacji
Numer naboru: FELD.09.02-IZ.00-005/23
Numer wniosku: FELD.09.02-IZ.00-0014/24
Wartość projektu: 2 195 845,36 zł
dofinansowanie - 2 082 374,71 zł z następujących źródeł:
Cel projektu:
Rezultaty projektu:
Projekt skierowany jest do grupy docelowej z Obszaru Transformacji określonego w Terytorialnym Planie Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego i obejmuje 150 uczniów klas II-IV Technikum Elektryczno – Elektronicznego kształcących się w zawodach technik programista, technik informatyk, technik elektronik, technik elektryk, technik reklamy (29K/121M) i 21 nauczycieli ZSE-E w Radomsku (18K/3M).
W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać z:
Okres trwania projektu: - IX.2024 – XII 2025
PLIKI DO POBRANIA:
FORMULARZ REKRUTACYJNYTego uczyli się uczniowie klas pierwszych: 1b i 1fl, którzy uczestniczyli w spotkaniu z pracownikami Działu Ochrony Środowiska - Edukacja Ekologiczna z PGK w Radomsku. Podczas prelekcji proekologicznej dowiedzieli się jak postępować z różnego rodzaju problematycznymi odpadami, np. bateriami, akumulatorami czy zużytym sprzętem elektrycznym oraz tym jaki mają wpływ na środowisko i zdrowie człowieka.
Justyna Fontowicz
Co wspólnego mają ze sobą te trzy wyrażenia? Dużo, ponieważ programiści z klasy 4l zwiedzili wystawę fotografii autorstwa Agnieszki Dumańskiej "Paranoiczne zdarzenie z czerwienią" w radomszczańskiej Galerii Sztuki Przystanek Cooltura. Uczyli się interpretować teksty kultury, poszukiwać kontekstów i ukrytych sensów.
Z młodzieżą spotkał się fotografik Marcin Kwarta - prezes Fundacji Foto Pozytyw, który w inspirujący sposób opowiadał o fotografiach, zachęcał do poszukiwania w nich emocji, skojarzeń, odpowiedzi na pytania: dlaczego zdarzenie właśnie z czerwienią, w dodatku paranoiczne? Uczniowie dzięki tej nietypowej lekcji mieli możliwość wykazania się kreatywnością, stworzenia dalszego ciągu zasygnalizowanej na fotografii historii oraz uczyli się konstruktywnej krytyki podczas oceny fotograficznego tekstu kultury. - Wystawa warta była uwagi, ponieważ mogliśmy zobaczyć wizję autorki na temat zniszczonego świata przepełnionego natłokiem informacji, które codziennie są nam dostarczane. Dało mi to dużo do myślenia. Zobaczyłem jak współczesne media zabierają nam czas i zapominamy o realnym świecie, który nas otacza. Jesteśmy pochłonięci internetem i zapominamy o realnym życiu - podkreśla Kacper Nowak z klasy 4l.
Aneta Jędrzejczyk
W dniu 21 listopada 2024 r odbyło się spotkanie z uczniami zakwalifikowanymi do udziału w projekcie „Energia do transformacji – podnoszenie kompetencji zawodowych uczniów i uczennic Zespołu Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku” Uczestnikom projektu przekazano informacje organizacyjne w związku z zakwalifikowaniem się do projektu. Zostali również zapoznani z harmonogramem dalszych działań projektowych, wzorami dokumentów stażowych oraz zasadami ich wypełniania.
Wszystkim uczestnikom życzymy powodzenia w realizacji zadań projektowych.
Dokumenty do pobrania przez Uczestnika Projektu:
Umowa trójstronnaCo można jeszcze udoskonalić w szkole, by była nowoczesna, innowacyjna, a uczniowie mogli się w niej czuć jak w domu? O tym rozmawiano w Starostwie Powiatowym w Radomsku. Z inicjatywy władz oświatowych zostało zorganizowane spotkanie z młodzieżą ze szkół ponadpodstawowych, by poznać oczekiwania, pomysły młodych ludzi. Kolejne spotkanie zostało zaplanowane w lutym, wtedy mają zostać sprecyzowane konkretne działania w tym zakresie.
Wiktoria Klisowska
fot. Starostwo Powiatowe w RadomskuProjekt realizowany w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+
Projekt skierowany jest do uczniów i uczennic klas trzecich, którzy w roku szkolnym 2024/2025 kształcą się na kierunkach: technik informatyk i technik elektronik.
W czasie stażu zapewniamy: transport, nocleg, wyżywienie, kieszonkowe, interesujący program spędzania czasu wolnego, ubezpieczenie oraz przygotowanie językowe, kulturowe i pedagogiczne przed wyjazdem.
!!! Weź udział, przełam bariery i obawy. Zdobądź doświadczenie zawodowe !!! Pobierz formularz zgłoszeniowy i klauzulę informacyjną ze strony szkoły, zakładka PROJEKTY/FUNDUSZE EUROPEJSKIE wydrukuj, wypełnij czytelnie i przekaż do biura projektu (zaplecze sali 201) do 16 grudnia UDZIAŁ W PROJEKCIE CAŁKOWICIE BEZPŁATNY Termin praktyk zawodowych: 31.03.2025 – 12.04.2025 r.Harmonogram rekrutacji:
Rusza kolejna już edycja szkolnego konkursu artystycznego ph."Stroimy Święta". Zachęcamy do uruchomienia swojej wyobraźni, ekspresji plastycznej i kreatywności. Uczestnik konkursu powinien wykonać ozdobę związaną ze Świętami Bożego Narodzenia.
Forma, technika dowolna. Do pracy należy dołączyć kartkę ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz klasą. Prace należy przynosić do gabinetu pedagogów szkolnych (I piętro) do 4 grudnia 2024roku. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Kontakt: prof. Agnieszka Majewska, organizatorka konkursu.
w roku szkolnym 2023/2024