Aż trzy laureatki z Elektryka wyłoniła komisja konkursowa XXVI Wojewódzkiego Przeglądu Twórczości Artystycznej Uczniów Szkół Zawodowych. Dwie w kategorii literackiej i jedną w kategorii plastycznej. Są to: Anna Dębkowska, Kinga Frymus i Klaudia Surlejewska.
Jak co roku odbył się konkurs skierowany do utalentowanych uczniów szkół zawodowych zorganizowany przez Zespół Szkół Politechnicznych w Łodzi. W tegorocznej edycji wzięły udział 24 szkoły z województwa łódzkiego, które nadesłały w sumie 97 prac w kategoriach: literackiej, plastycznej i fotograficznej. - Uczniowie szkół zawodowych udowadniają w ten sposób, że tworzenie kultury w różnych jej przejawach zależy od wrażliwości człowieka, od woli wypowiedzenia siebie i swojego spojrzenia na świat oraz drugiego człowieka, a nie od kierunku, w którym podjął kształcenie. Młodzi adepci sztuki przekonują, że warto dziwić się światu, zadawać pytania i poszukiwać na nie odpowiedzi – podkreśla Dorota Serwik – Porowska, dyrektor ZSP w Łodzi.
W kategorii literackiej aż dwie nagrody zgarnęły tegoroczne maturzystki ZSE-E, które zajęły I i II miejsce. II miejsce przypadło Kindze Frymus za tekst „Każde pokolenie ma własny czas”, zaś I miejsce zdobyła Anna Dębkowska za reportaż „Gdyby ludzie mogli … mówić”. – Temat, który podjęłam był niespodziewany. Wpadłam na niego jadąc autobusem podczas rozmowy z kierowcą. Nigdy bym nie spodziewała się, że przyniesie mi zwycięstwo. Żyjemy w czasach skrajnych opinii i poglądów, ciężko jest wyrażać siebie, ale jeszcze ciężej jest wyrażać w stu procentach swoje zdanie i poglądy bez fali krytyki z drugiej strony "barykady". Dalej mamy do czynienia z szufladkowaniem ludzi o innych poglądach i wartościach, tak samo łatwo przychodzi nam ocenianie i wypisywanie swoich poglądów jako tych jedynych właściwych. Dlatego wybrałam ten temat, by pokazać, jak ważne jest móc mówić – komentuje A. Dębkowska. – W poprzednim roku udało mi się zdobyć trzecie miejsce, pozwoliło mi to zauważyć jak duży progres uczyniłam. Wiadomość o wygranej to był dla mnie wielki szok, niesamowite szczęście i wzruszenie. Poczułam się doceniona, to dla mnie wielki zaszczyt. Mam nadzieję, że więcej osób przeczyta moją pracę, która znajduje się na stronie konkursu. Wtedy poczuję się w pełni spełniona literacko.
A w kategorii plastycznej trzecie miejsce zdobyła K. Surlejewska za niezwykle oryginalną pracę „Baletnica”. Opiekunem uczennic była nauczycielka Aneta Jędrzejczyk.
Świąteczna dekoracja na ściance reporterskiej w Elektryku wreszcie doczekała się długo wyczekiwanego gościa - św. Mikołaja. Wszystkie klasy mogły się z nim sfotografować. Były elfy, śnieżynki, cukierki dla uczniów, rózgi dla nauczycieli, selfie z Mikołajem, dyrektorem szkoły, ale przede wszystkim radość ze wspólnego przeżywania tego niezwykłego dni
Cykl spotkań z doradztwa zawodowego dedykowany maturzystom ruszył w Zespole Szkół Elektryczno – Elektronicznych w Radomsku. Ma to pomóc młodym osobom w zaplanowaniu swojej wymarzonej drogi kariery.
Tego uczyli się uczniowie klas pierwszych: 1b i 1fl, którzy uczestniczyli w spotkaniu z pracownikami Działu Ochrony Środowiska - Edukacja Ekologiczna z PGK w Radomsku. Podczas prelekcji proekologicznej dowiedzieli się jak postępować z różnego rodzaju problematycznymi odpadami, np. bateriami, akumulatorami czy zużytym sprzętem elektrycznym oraz tym jaki mają wpływ na środowisko i zdrowie człowieka.
Justyna Fontowicz
Co wspólnego mają ze sobą te trzy wyrażenia? Dużo, ponieważ programiści z klasy 4l zwiedzili wystawę fotografii autorstwa Agnieszki Dumańskiej "Paranoiczne zdarzenie z czerwienią" w radomszczańskiej Galerii Sztuki Przystanek Cooltura. Uczyli się interpretować teksty kultury, poszukiwać kontekstów i ukrytych sensów.
Z młodzieżą spotkał się fotografik Marcin Kwarta - prezes Fundacji Foto Pozytyw, który w inspirujący sposób opowiadał o fotografiach, zachęcał do poszukiwania w nich emocji, skojarzeń, odpowiedzi na pytania: dlaczego zdarzenie właśnie z czerwienią, w dodatku paranoiczne? Uczniowie dzięki tej nietypowej lekcji mieli możliwość wykazania się kreatywnością, stworzenia dalszego ciągu zasygnalizowanej na fotografii historii oraz uczyli się konstruktywnej krytyki podczas oceny fotograficznego tekstu kultury. - Wystawa warta była uwagi, ponieważ mogliśmy zobaczyć wizję autorki na temat zniszczonego świata przepełnionego natłokiem informacji, które codziennie są nam dostarczane. Dało mi to dużo do myślenia. Zobaczyłem jak współczesne media zabierają nam czas i zapominamy o realnym świecie, który nas otacza. Jesteśmy pochłonięci internetem i zapominamy o realnym życiu - podkreśla Kacper Nowak z klasy 4l.
Aneta Jędrzejczyk
W dniu 21 listopada 2024 r odbyło się spotkanie z uczniami zakwalifikowanymi do udziału w projekcie „Energia do transformacji – podnoszenie kompetencji zawodowych uczniów i uczennic Zespołu Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku” Uczestnikom projektu przekazano informacje organizacyjne w związku z zakwalifikowaniem się do projektu. Zostali również zapoznani z harmonogramem dalszych działań projektowych, wzorami dokumentów stażowych oraz zasadami ich wypełniania.
Wszystkim uczestnikom życzymy powodzenia w realizacji zadań projektowych.
Dokumenty do pobrania przez Uczestnika Projektu:
Umowa trójstronnaProjekt realizowany w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+
Projekt skierowany jest do uczniów i uczennic klas trzecich, którzy w roku szkolnym 2024/2025 kształcą się na kierunkach: technik informatyk i technik elektronik.
W czasie stażu zapewniamy: transport, nocleg, wyżywienie, kieszonkowe, interesujący program spędzania czasu wolnego, ubezpieczenie oraz przygotowanie językowe, kulturowe i pedagogiczne przed wyjazdem.
!!! Weź udział, przełam bariery i obawy. Zdobądź doświadczenie zawodowe !!! Pobierz formularz zgłoszeniowy i klauzulę informacyjną ze strony szkoły, zakładka PROJEKTY/FUNDUSZE EUROPEJSKIE wydrukuj, wypełnij czytelnie i przekaż do biura projektu (zaplecze sali 201) do 16 grudnia UDZIAŁ W PROJEKCIE CAŁKOWICIE BEZPŁATNY Termin praktyk zawodowych: 31.03.2025 – 12.04.2025 r.Harmonogram rekrutacji:
w roku szkolnym 2023/2024