Tworzenie od podstaw clipu utrzymanego w stylu hip -hop przez polskich i niemieckich uczniów było tematem projektu realizowanego w Elektronikschule Tettnang. Wzięła w nim udział 16-osobowa reprezentacja Elektryka, która gościła przez tydzień w Niemczech.
Był to wyjątkowo pracowity i aktywny czas spędzony na integracji z niemieckimi rówieśnikami, wspólnej pracy projektowej, poznawaniu realiów szkoły w Niemczech jak i malowniczych okolic Jeziora Bodeńskiego. Zasadniczym celem spotkania młodzieży było przygotowanie w polsko-niemieckich grupach clipu hip- hopowego. Uczestnicy prezentowali swoje upodobania muzyczne, szukali inspiracji, zapisywali pomysły i dzielili się zadaniami. Efektem pracy każdej grupy był storyboard, według którego już w czerwcu podczas rewizyty w Radomsku uczniowie nagrają clipy hip- hop.
Podczas pobytu w partnerskiej szkole polscy uczniowie mieli okazję uczestniczyć w kilku lekcjach i zajęciach praktycznych. Programowanie Arduino, nauka sterowania robotami przemysłowymi, zajęcia warsztatowe "Syrena Kojaka" czy poznawanie tajników AI to tematyka interesująca zarówno polskich, jak i niemieckich uczniów z obu technicznych szkół.
Po zajęciach uczniowie mieli czas na poznanie portowego Friedrichhafen, wędrówkę ścieżką w koronach drzew Skywalk Allgäu i podziwianie panoramy Jeziora Bodeńskiego ze szczytu Pfänder górującego nad austriacką Bregencją. Kolejnych wrażeń dostarczył dzień spędzony w uniwersyteckim Ulm, mieście urodzenia Alberta Einsteina. „Wyjazd do Niemiec był nie tylko niesamowitą okazją do poznania nowej kultury i nawiązania międzynarodowych znajomości, ale także mile spędzonym czasem z przyjaciółmi. Kluczem dobrej zabawy i nauki okazali się zaangażowani opiekunowie, również ci z niemieckiej szkoły. Co zaskoczyło mnie najbardziej, to różnorodność niemieckiego systemu edukacyjnego oraz możliwości, jakie oferuje szkoła” – podsumowuje jedna z uczennic Michalina Urban.
Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu Polsko-Niemieckej Współpracy Młodzieży. Koordynatorami projektu są nauczyciele: Dorota Kałkusińska i Kamil Grudzień.
Tekst: Dorota Kałkusińska
Na to i inne pytania musi sobie odpowiedzieć odbiorca podczas zetknięcia z fotografiami Karola Bogacza – ucznia Zespołu Szkół Elektryczno – Elektronicznych w Radomsku, które można oglądać w Galerii Sztuki „Przystanek Cooltura” Fundacji Foto Pozytyw. Mało tego, widz musi się zmierzyć dodatkowo z poetycką niespodzianką przygotowaną przez autora zdjęć.
2 195 845,36 zł – taka kwota trafi do radomszczańskiego Elektryka w ramach realizacji projektu pt. „Energia do transformacji – podnoszenie kompetencji zawodowych uczniów i uczennic Zespołu Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku”. Zostanie przeznaczona na realizację staży, szkolenia uczniów, nauczycieli i modernizacje czterech pracowni przedmiotów zawodowych.
Zabytki i ciekawostki turystyczne czeskiego Ołomuńca mieli okazję zwiedzić uczniowie z Elektryka, z klas 4b i 3g. To miasteczko na Morawach niewiele ustępuje stolicy Czech - Pradze, ponieważ ma bogatą architekturą, kulturę i dziedzictwo religijne. Młodzież wraz z opiekunami zobaczyła Kolumnę Trójcy Przenajświętszej, ratusz gotycki wraz z zabytkowym zegarem astronomicznym, fontanny miejskie oraz zwiedzała Katedrę Św. Wacława. A wszystko w otoczeniu klimatycznego jarmarku bożonarodzeniowego.
X edycja dyktanda w języku angielskim odbyła się w Elektryku. Tekst, z którym zmierzyli się uczniowie związany był z szeroko pojętą techniką informatyczną. W potyczkach ortograficznych wzięły udział 24 osoby, z których wyłoniono mistrzowską trójkę. Oto oni:
GRATULUJEMY!
Etap wojewódzki Olimpiady Wiedzy o Mediach miał miejsce w Zespole Szkół Elektryczno – Elektronicznych w Radomsku. 10 najlepszych uczniów zakwalifikowało się do etapu centralnego, w tym uczeń Elektryka Marceli Księżnik.
Projekt realizowany w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+
Projekt skierowany jest do uczniów i uczennic klas trzecich, którzy w roku szkolnym 2024/2025 kształcą się na kierunkach: technik informatyk i technik elektronik.
W czasie stażu zapewniamy: transport, nocleg, wyżywienie, kieszonkowe, interesujący program spędzania czasu wolnego, ubezpieczenie oraz przygotowanie językowe, kulturowe i pedagogiczne przed wyjazdem.
!!! Weź udział, przełam bariery i obawy. Zdobądź doświadczenie zawodowe !!! Pobierz formularz zgłoszeniowy i klauzulę informacyjną ze strony szkoły, zakładka PROJEKTY/FUNDUSZE EUROPEJSKIE wydrukuj, wypełnij czytelnie i przekaż do biura projektu (zaplecze sali 201) do 16 grudnia UDZIAŁ W PROJEKCIE CAŁKOWICIE BEZPŁATNY Termin praktyk zawodowych: 31.03.2025 – 12.04.2025 r.Harmonogram rekrutacji:
w roku szkolnym 2023/2024