DSC 8032

Wiktoria Całus z Zespołu Szkół Elektryczno -Elektronicznych w Radomsku zdobyła wyróżnienie w XVII Ogólnopolskim Turnieju Reportażu, którego gala finałowa odbyła się we Wrocławiu.

„Nie wiem jak będzie w tym ciągłym pędzie” - to tytuł reportażu Wiktorii, w którym pisze sama o sobie. O swoich zmaganiach z rzeczywistością, szkołą i przede wszystkim życiem. - Reportaż nigdy nie był moją mocną stroną. Lubię pisać felietony. Jeśli mam być szczera, to pierwszy raz wzięłam udział w turnieju reportażu. Pierwsze koty za płoty … i od razu sukces. Bardzo się z tego cieszę - mówi finalistka. Należy dodać, że uczennica z Elektryka była jedyną reprezentującą technikum, pozostali uczniowie to licealiści głównie z klas dziennikarskich.

 

sjp2Rozstrzygnięcie konkursu na felieton, wyłonienie Mistrza Ortografii oraz prezentacja zmian zachodzących w języku polskim na przestrzeni lat, towarzyszyły finałowi V edycji Święta Języka Polskiego w Zespole Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku. Uczniowie zakończyli realizację projektu trwającego cztery miesiące.

Uczniowie „Elektryka” wraz z nauczycielami obchodzili Święto Języka Polskiego organizowane co roku w ramach Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Tegoroczna edycja nabrała wyjątkowego znaczenia w roku, kiedy obchodzimy również 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę. Gościem specjalnym tegorocznej edycji była dr Kinga Sygizman z Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, która przeprowadziła ciekawe warsztaty z dziennikarstwa radiowego.

Święto Języka Polskiego to nie tylko konkursy, w grudniu młodzież uczestniczyła w wycieczce do Radia Łódź, gdzie miała okazję poznać pracę radiowców od podstaw.

 

2Szkolny Punkt Informacji o Unii Europejskiej działa w Zespole Szkół Elektryczno – Elektronicznych. W ten sposób szkoła przystąpiła do projektu edukacyjnego i będzie walczyć o certyfikat „Szkoły – Ambasadora Parlamentu Europejskiego”.

- Celem przedsięwzięcia jest nie tylko uzyskanie certyfikatu, ale także wypracowanie u młodzieży nawyku systematycznej pracy, zaangażowania i wspierania siebie w dążeniu do osiągnięcia celu – mówi Joanna Siedlecka, jeden z koordynatorów projektu. – Na uczniów czekają spotkania ze specjalistami z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz integracja z innymi placówkami szkolnymi poprzez prowadzenie dla nich lekcji i debat na temat Unii Europejskiej. Na zakończenie projektu - wyjazd do siedziby Parlamentu Europejskiego w Polsce – wylicza działania.